Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShogren, Karrie A.; Burke, Kathryn M.; Anderson, Mark H.; Antosh, Anthony; LaPlante, Terri; Hicks, Tyler A.
TitelExamining Teacher Perceptions of SDLMI Implementation and Student Self-Determination Outcomes
Quelle(2019), (32 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shogren, Karrie A.)
ORCID (Burke, Kathryn M.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Attitudes; Self Determination; Teaching Methods; Program Implementation; Fidelity; Correlation; Special Education Teachers; Students with Disabilities; Faculty Development; Coaching (Performance); Intervention; Program Effectiveness; Rhode Island
AbstractThis study explored teacher perceptions of their ability to implement the Self-Determined Learning Model of Instruction (SDLMI) with fidelity and the impact of these perceptions on student self-determination outcomes on the Self-Determination Inventory: Student Report (SDI:SR). Using a piece-wise growth model, we found stability in teacher perceptions of their implementation over a two-year period even with the introduction of a second transition-focused intervention to a subset of the sample. Using a mediation model we then found a complex relationship between teacher perceptions of fidelity and student outcomes on the SDI:SR. We found that teacher-perceived fidelity over the course of the year was influenced by students' beginning of the year self-determination status, and that teacher-perceived fidelity then impacted students' end of the year self-determination status. The findings suggest an interactive relationship between teacher perceptions of implementation and student outcomes. Implications for research and practice are discussed. [This is the in press version of an article in "Career Development and Transition for Exceptional Individuals."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: